duminică, 4 septembrie 2011

Săpun cu busuioc


Ingrediente : uleiuri saponificate de cocos, măsline pomace, soia, 
palmier, ricin, extract uleios de busuioc, infuzie de busuioc, 
ulei esenţial de busuioc.



Busuioc -( Ocinum basilicum) - o plantă originară din India, folosită din urmă cu trei milenii. Romanii şi italienii considerau busuiocul ca iarba dragostei şi a fertilităţii.



 La greci şi în unele ţări creştin - ortodoxe este considerat plantă sacră.


Mirosul busuiocului se datorează unei substanţe aromatice 
numită camfor ce este şi un foarte bun antiseptic.



Conţine peste 80 de substanţe nutritive şi medicinale. 
Flavonoidele şi uleiurile volatile din busuioc împiedică înmulţirea 
şi dezvoltarea multor tipuri de bacterii printre care 
Staphilococcus aureus, Escherichia coli, Listeria monocytogenes. 

Busuiocul face parte din familia mentei, este un bun dezinfectant 
şi calmant în migrene, combate insomnia, şi anxietatea.


O baie caldă cu săpun cu busuioc 
revigorează trupul şi întăreste spiritul.


10 comentarii:

  1. Foarte fain sapunelul tau. Si mie-mi place mirosul de busuioc.
    Eu las de cu seara frunzele de busuioc in sticla cu apa si dimineata o bem.

    RăspundețiȘtergere
  2. @sakura, si mie-mi place mirosul de busuioc, o sa mai fac si eu apa de busuioc, stiu ca dezinfecteaza bine apa. Aghiasma de la biserica e apa de busuioc. Se face intr-o cantitate concentrata intr-un vas potrivit. Cu vreo 30 ml solutie concentrata se dezinfecteaza un butoi de 60 litri plin cu apa.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Beatrice, am facut in casa extract de busuioc in ulei de masline, sunt foarte multumita ca am obtinut o culoare strict naturala. Pupici multi !

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca e un sapun antiseptic dintre cele mai puternice, plus ca trebuie sa miroasa minunat de proaspat. Cat timp ai tinut busuiocul in ulei de masline?;)

    RăspundețiȘtergere
  5. @Amitha, ce mult ma bucur ca ai mai trecut pe la mine.Da, sapunul este antiseptic, are un miros foarte fin de busuioc si culoarea e data doar de busuioc, n-am pus spirulina sau alti coloranti. Extractul de busuioc l-am facut la bain-marie cu borcanul inchis cu capac etans pe foc foarte mic fix doua ore ! am citit pe net sfatul unui sapunar de la "Soap Making Resource" ca aceasta metoda e cea mai sigura - ea inlatura 100% posibilitatea mucegairii preparatului in cazul ca este tinut doua saptamini la soare sau in apropierea unei surse de caldura.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Alinutza, mirosul e unul delicat, cund ma spal cu el pe miini imi ajunge la nas o unda fina de busuioc.

    RăspundețiȘtergere
  7. superb, mai ales in formele alea de trandafiri. Geta, as vrea sa te intreb un sfat: as vrea sa fac sapun su oxid de zinc, dar nu stiu cat trebuie pus, si daca se pune la trace? Imi poti explica in cateva randuri te rog? iti multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Anonim, eu n-am folosit niciodata oxid de zinc, habar nu am cit se pune, banuiesc ca se pune la trace. Imi pare rau ca nu pot sa te ajut mai mult.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...